Oostduinkerke woensdag 17 april 2024

Dag 3 in Oostduinkerke, klik hier om de foto’s te bekijken.

Klik hier om het 2de deel van de foto’s te bekijken. (Buiten spelen en avondeten)

Verslag van de derde dag.

Beste ouders,

De nacht was kort ( om 1.00 de laatste interventie ), maar ook vandaag staan we terug paraat om er in te vliegen.
Deze ochtend waren de kinderen al vroeg wakker waardoor we snel aan de ontbijttafel konden zitten. Dit keer waren het pistolets en verschillende soorten brood met beleg.
We maakten ons lunchpakket klaar, want om 9.30 kwam het toeristisch treintje ons opnieuw ophalen.

Met wat vertraging kwam ons vervoersmiddel aan en reden we richting de Ijzertoren in Diksmuide.
Drie gidsen vertelden ons over het leven in de loopgraven en bezochten samen met ons elke verdieping van de toren dat tevens een museum is.
We kregen zeer mooie complimenten over onze leerlingen. Uiteraard waren we hier “zeer fier” over.

’s Middags konden we ons lunchpakket in de refter van de Ijzertoren opeten en kregen we een drankje van de juffen en de directeur.

En dan wandelden we naar de Dodengang. Na stevig door te stappen, kwamen we aan en bezochten we de tentoonstelling. Nadien kregen de kinderen de tijd om de loopgraven te verkennen. Dat vonden ze uiteraard top!

Om 15.15 kwam het treintje ons ophalen en momenteel zijn we terug op het centrum De Hoge Duin.
Na wat rust en het avondmaal voorzien we nog een leuke activiteit.

Kort samengevat:

• Jullie kinderen amuseren zich super!
  • Ze leren heel veel bij.
  • Er zijn nog maar weinig tranen gevloeid.
  • Er is nog niemand ziek.
  • Het weer aan zee valt heel goed mee: koud, winderig, maar overwegend zonnig.

Ondertussen heeft juf Christine alle foto’s op onze website geplaatst: www.gbshoegaarden.be
Doe zeker en vast de moeite om deze te bekijken, want de foto’s op Facebook en Instagram zijn een beperkte weergave van de zaken die we samen met jullie kinderen doen.

Juf Bieke, juf Leen, juf Erika en de directeur.